Saturday, June 21, 2014

Byggdag 26: Väggar och karm till ytterdörr


Igår avstod jag (nästan) att dricka någon starksprit för att kunna jobba med bastun idag. Det fungerade!

I det här skedet är det ett ganska monotont arbete med väggarna, men nu tror jag att jag fått in tekniken och rätt arbetshöjd för att fasa av bålarnas överkanter. Jag ritar ett par blyertsstreck för att ha något att gå efter och använder bilan med båda händerna och den rundade sidan av eggen inåt.


4 bålar tillverkade och dörrkarmen monterad. Allt som allt verkar det ta ungefär 1 timme per bål. Och nej, jag tänker inte i förväg räkna ut hur många timmar jag måste ägna åt det :)


Nu blir det paus i 14 dagar. Vi far till Frankrike på måndag. Ha det bra så länge!

Väder: 7 grader, mulet, regnskurar, frisk västlig vind. Ett riktigt skitväder med andra ord. Fast det kunde ha varit värre.
Byggtid: 4:15
Total byggtid: 55:00

No comments:

Post a Comment