Tuesday, July 22, 2014

Byggdag 34, 35, 36, 37, 38 - Pyssel med fönster

Hej!

Tyvärr blir det inte mycket bloggande i den här värmen. När kvällen kommer är byggherren relativt urlakad. I morse satte jag dock igång lite tidigare, strax innan åtta. Vid 10-tiden hade dock skuggtemperaturen stigit upp över 25 grader och eftersom byggplatsen ligger i solen och vinden avtog till obefintlig så hämtade jag de sista planken från sågen i stället. Joakim, 9 år, och Lo, 7 år om några dagar (mitt bonusbarnbarn) följde med, men dom föredrog att sitta i den luftkonditionerade bilen i stället för att lasta plank på släpet. Klokt beslut, grabbar! Ni har kanske sett det imponerande lagret träspån som har byggts upp under bastun. Nu vete katten om inte antal ihjälslagna broms håller på att ta över...

Nåja, hur går det med bygget då? I bastudelen är det klart för hammarband. Nuvarande arbetsuppgift består i att bygga fönserkarmar och smala "skiftersverkstolpar" för att nå upp till hammarbandshöjd. Rikard har hjälpt till en hel del. Alltid lika kul när han kommer på besök. Inte lika kul att Amanda följer med. Hon spöar mig i både fiske och sällskapsspel ;)


Jag hade nog gjort det lite annorlunda nästa gång, men jag återkommer till det när jag har funderat lite mera.

Väder: Hyfsat varmt ;) svag vind, soligt
Byggtid: 2:00 + 1:15 + 3:00 + 2:15 + 1:45
Total byggtid: 86:15

No comments:

Post a Comment