Friday, July 11, 2014

Byggdag 30, 31, 32, 33 - Väggar (och lite mera resetokerier)

Hej! Väggmontering är ganska enformig. Mäta, såga planka, avgöra åt vilket håll den bredaste ände ska läggas, fasa av översidan, såga urtaget i undersidan, fasa av undersidans kanter lite, smalna av ändarna på insidan med yxa, placera, borra hål för dymling, markera sidoläget, tälja dymling, tjära in ena änden på dymling, dreva och slå i dymling. Inte värt att blogga varje dag alltså. Men det går framåt. De senaste dagarna har jag dessutom haft hjälp av svåger Janne från Jävrebyn. Vi har haft det mycket trevligt med Janne och Anki. Tack för besöket!

Nu är det bara ett par varv kvar tills hammarbandet ska läggas.


Jo, förresten. Jag har tydligen missat ett par tokerier från resan till Frankrike. När vi skulle hämta ut hyrbilen så kallade jag den unga mademoisellen för monsieur och när vi gick igenom säkerhetskontrollen på Charles de Gaulle så råkade jag ut för en extra kontroll av min datorväska. Dom hittade ett 3-pack motorsågsfilar...

Väder: 23-31 grader, sol, sol, och sol, samt sol, växlande vind.
Byggtid: 3:00 + 2:30 + 2:15 + 2:00
Total byggtid: 76:00

No comments:

Post a Comment