Saturday, April 12, 2014

Byggdag 5 - Utsättning klar

Hej! Kul att ni kunde komma! :)

Tack vare min ingifta systerson Rikard, som redan i början av 2000-talet hjälpte mig att köra fram timmer med den gamla trotjänaren "Bad Viking", så blev utsättningen klar. Alltså egentligen är det jag som är Rikard ingifta morbror. Jag stoppar där. Om jag skulle beskriva exakt hur vår extremt moderna familj är sammansatt så skulle ni bli så förvirrade att ni skulle ha svårt att förstå resten av inlägget ;)

Till vår stora glädje följde Rikards tjej Amanda med hit i helgen. Vi tycker att hon är toppen! Hoppas Rikard förstår att hon är värd ett besök på Ikea på söndag på väg hem till Ume.

Som sagt, utsättningen är klar, nästa steg är att gräva för plintar och gjuta. Här kommer lite bilder.



Väder: Först fint men blåsigt, men övergående till ett makalöst surväder, c:a 7,51 grader Celcius. 7-14 m/s syd till sydväst.
Tidsåtgång: 2:45
Total byggtid: 8:45

No comments:

Post a Comment