Sunday, September 18, 2011

Byggdag 0 (igen)

Jag har i alla fall tänkt på bastun, men det har varit en körig helg...


Och sen har jag ju gått och funderat på hur jag ska få till nåt på bloggen. Men det är ju i och för sig lätt när man kan posta en massa bilder. Här är en som Carin tog för några veckor sedan på lyslördag, när jag var 39 år gammal:

Jag vill bestämt hävda att ovanstående bild publiceras endast av byggtekniska skäl.

Men tro det eller ej, en viss bygginriktad tankeverksamhet har skett, även om det också inträffade innan själva 40-årsdagen. Här följer lite halvt om halvt meningslöst klotter som illustrerar mina nästintill fruktlösa försök att begripa mig på trigonometri o sånt igen. Jag har försökt beräkna hur långa väggarna får vara i en sexkantig konstruktion för att inte arean ska bli större än 15 kvm:

Undrar om jag kommer att lyckas med någon liknande mental manöver i framtiden, nu när jag har fyllt 40 och slutat snusat och allt...

1 comment: